O.HENRIJA ZIEMSSVĒTKI

A. Puškina teātris, Maskava
          
O.HENRIJA ZIEMSSVĒTKI
Mūzikls kamerstilā 2 cēlienos

Pītera Ekstroma adaptācija, mūzika un vārdi
Režisors: Aleksejs Frandeti
Scenogrāfija: Timofejs Rjabušinskis
Kostīmi: Viktorija Sevrjukova
Gaismas: Ivans Vinogradovs
Muzikālais vadītājs: Armens Pogosjans
Muzikālā producente: Maša Kaca
Koncertmeistares: Olga Jankovska, Marija Oselkova

Galvenajās lomās: Anna Karmakova, Pjorts Rikovs, Anastasija Ļebedeva, Aleksandrs Matrosovs, Dmitrijs Volkovs
Saskaņā ar ekskluzīvu vienošanos ar “Samuel French”
Izrādes garums 2 st.
12+

2016. gada prēmijas “Zelta Maska” – “Operetes-mūzikla izrāde/ Labākais režisora darbs”, “Labākais mākslinieka darbs muzikālajā teātrī”.

Nominācijas 2016. gada prēmijai “Zelta Maska”– “Labākā operetes/mūzikla izrāde”, “Labākā sieviešu loma” (Anna Karmakova, Anastasija Ļebedeva), “Labākais mākslinieka darbs muzikālajā teātrī”, “Labākais kostīmu mākslinieka darbs muzikālajā teātrī”.

Galvenā tēma, kas apvieno šos divus O. Henrija stāstus un doma, kuru mēs gribējām aiznest līdz mūsu skatītājiem, ir dāvana, kuru katrs var sniegt citam cilvēkam, kuram tā ir tik ļoti vajadzīga. Un tā nav veikalā nopirkta dārga manta, bet tava uzmanība, tava līdzcietība, bet dažkārt arī tava dzīvība tuvākā glābšanas vārdā. Lūk, kam ir liela vērtība.

Mūsu izrāde ir ļoti gaiša, tā dāvā cerību. Un mēs to iestudējām, neizdomājot neko no sevis, bet tā, kā bija uzrakstījis autors.

Aleksejs Frandeti, intervija RIA-Novosti

Kamertelpa, kur no skatītājiem līdz aktieriem ir viens solis, pati par sevi rada intimitātes un uzticēšanās sajūtu, it kā tu atrastos ciemos pie labiem draugiem. Pirmajās minūtēs ir nedaudz šokējoši, ka aktieri šajos gandrīz vai mājas apstākļos pēkšņi sāk dziedāt. Bet pie paņēmiena nosacītības jau drīz pierodi un vienkārši baudi spēli un mūziku – neraugoties uz šaurību, uz skatuves ievietojas dzīvs orķestris no pieciem muzikantiem, un viņi arī kļūst par darbības dalībniekiem.
Pirmajā cēlienā tiek spēlētas “Gudro dāvanas” – stāsts par jaunlaulātajiem, kuri pārdevuši pašu dārgāko, kas viņiem bija, lai savai otrajai pusītei nopirktu dāvanu Ziemassvētkos. Mākslinieks Timofejs Rjabušinskis varoņus ir iemitinājis kartona paviljonā ar uzzīmētām mēbelēm un piederumiem, un šī paradīze būdiņā, kur pat jaungada virtenes ir izgrieztas no vienkrāsaina maispapīra, izskatās ļoti omulīgi un vienlaikus stilīgi.  
Otrajā cēlienā, kas veltīts stāstam “Pēdējā lapa”, Annai Karmakovai ir piebiedrojušies lieliski raksturlomu aktieri Aleksandrs Matrosovs un Anastasija Ļebedeva. Viņi tēlo bezrūpīgus un nedaudz ekscentriskus māksliniekus, kuri tomēr izrādās īsti draugi un glābj kaimiņieni no drošās nāves. Finālā skatītāji jau vairs nespēj valdīt asaras, bet iziet no zāles pilnīgi laimīgi.

interneta izdevums “Театрал-online”

Šajā uzvedumā darbojas visas detaļas: no uzzīmētās tējkannas figūras uz galda līdz pat krītošajam spogulim. Šeit viss ir savstarpēji saistīts un darbojas ar mērķi radīt siltu un omulīgu pasaku.

interneta izdevums “Teatrall”

Frandeti izrādei ir izvēlējies ideālu intonāciju – ironisku. Uz viss uzreiz nostājas savās vietās, naivais stāsts par diviem mīlētājiem, kuri viens otra dēļ ir gatavi uz visu, izskanēja izsmalcināti. Bet stāsts par trūcīgo mākslinieci, kuru nesavtīgs draugs izglāba no nāves, ir pārstājis šķist salkani neīsts.

žurnāls “Vaš dosug”